ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ گرانِ کارگران، ارزان تمام شد+ فیلم دلار گران شد، حباب سکه را هم بیشتر کرد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال گذشته کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه بوده است | کاهش رشد اسقاط با ممنوعیت واردات انجام ۲ پرواز فوق العاده برای روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر تهران به مشهد اجاره واحد‌های میلیاردی در کوهسنگی مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) باید‌ونباید‌های تشخیص کالای تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو مشارکت ۸۹درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت ویدئو | چه تعداد بیکار در کشور داریم؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر خودرو‌های داخلی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‎ها ارزخواری مونتاژکاران خودرو کار دستشان داد | دستور وزیر صمت برای بررسی موضوع افت ۷۰ درصدی تولید زعفران | افغانستان صادر کننده زعفران ایران به جهان چرا نیمی از متقاضیان نهضت ملی مسکن منصرف شدند؟ ۳ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس در فروردین ماه ۱۴۰۳ خارج شد شرایط دریافت وام ۱۰ تا ۳۰۰ میلیونی +جزئیات سوءاستفاده از کارگران در قرارداد‌های کاری موقت
سرخط خبرها

ممنوعیت واردات، موجب عقب نشینی فروشندگان خودرو‌های گران قیمت شد

  • کد خبر: ۸۲۶۵۸
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
ممنوعیت واردات، موجب عقب نشینی فروشندگان خودرو‌های گران قیمت شد
بررسی‌ها نشان می‌دهد با خبرساز شدن تداوم ممنوعیت واردات خودرو تا پایان سال، فروشندگان خودرو‌های گران قیمت دوباره از بازار عقب نشینی کرد ه اند و این خودرو‌ها به دلیل نوسان قیمت دلار اندکی گران شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ اواخر هفته گذشته رضا فاطمی امین، وزیر صمت، گفته بود: «در شرایطی که تراز تجاری و ارزی کشور متعادل است، واردات خودرو می‌تواند مفید باشد، اما تا پایان سال جاری و تا زمانی که ما به یک توازن در تراز خارجی برسیم، واردات خودرو اشتباه است.»

به گزارش تجارت نیوز، تحلیلگران می‌گویند این صحبت‌ها نشان می‌دهد که دولت سیزدهم از ابتدا، برنامه‌ای برای واردات خودرو‌های خارجی نداشته است و فقط با جریان سازی در رسانه‌ها قصد داشته است قیمت خودرو را در بازار موقتا تعدیل کند، با این حال واردکنندگان می‌گویند شورای نگهبان با مصوبه مجلس مبنی بر آزادسازی واردات موافقت می‌کند، اما این تاییدیه آن‌ها به معنای واردات خودرو نیست؛ چون دولت همچنان مخالف واردات خودروست و معتقد است که آزادسازی واردات، باعث افزایش قیمت دلار می‌شود.
بررسی‌ها نشان می‌دهد با خبرساز شدن تداوم ممنوعیت واردات خودرو تا پایان سال، فروشندگان خودرو‌های گران قیمت دوباره از بازار عقب نشینی کرد ه اند و این خودرو‌ها به دلیل نوسان قیمت دلار اندکی گران شده است.

آیا واردات خودرو به طور کلی منتفی شد؟

به گفته دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، واردات خودرو هنوز به طور کلی منتفی نشده است، اما چنانچه شورای نگهبان هم مصوبه آزادسازی واردات خودرو را تایید کند، دیگر تأثیری بر بازار خودرو نمی‌گذارد. مهدی دادفر توضیح داد: وزیر صمت معتقد است آزادسازی واردات خودرو به ضرر بازار ارز است و باعث افزایش قیمت دلار می‌شود، درحالی که بخش خصوصی این نگاه را تایید نمی‌کند و معتقد است جلوگیری از واردات خودرو باعث التهاب بازار می‌شود.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به وضعیت بازار گفت: از ابتدای هفته فروشندگان خودرو‌های گران قیمت عقب نشینی می‌کنند و احتمالا قیمت خودرو روند افزایشی داشته باشد.
دادفر اظهار کرد: چنانچه واردات خودرو آزاد می‌شد، انواع تکنیک‌های فروش اعم از فروش اقساطی و ارائه یک سال گارانتی رایگان برای جلب نظر خریداران اجرا می‌شد، این درحالی است که اجرای این برنامه دوباره به تعویق افتاد.

آمار‌ها می‌گوید ۷۰هزار دستگاه خودروی ناقص در انبار خودروسازان ذخیره شده است و خودروسازان امکان تکمیل و تحویل آن را ندارند. با این وضعیت تولید و کمبود قطعه، بازار خودرو آینده‌ای پرفرازونشیب در پیش دارد و باید دید که قیمت خودرو‌های ایرانی و خارجی تا کجا پیش می‌رود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->